بمناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی نشست علمی نخبگانی با موضوع بررسی ابعاد حقوقی و کیفری ترور شهید سلیمانی در ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۶۸۷۲۰
|
۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، نشست علمی نخبگانی با موضوع بررسی ابعاد حقوقی و کیفری ترور سردار دل ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در ایلام برگزار شد. 

سرهنگ پاسدار منوچهر ملکی رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان ایلام گفت:  این نشست حقوقی که به مناسبت هفته بصیرت و در آستانه چهارمین سالگرد شهادت سردار دل هابا حضور نماینده ولی فقیه در سپاه استان ،معاون  هماهنگ کننده سپاه استان ، نخبگان حقوقی ،معاونین قضایی رییس کل دادگستری استان ، جمعی از قضات شهرستان ایلام ،وکلا و بسیجیان حقوقدان برگزار شد.

 وی بیان کرد:  شهید سلیمانی به فرموده مقام معظم رهبری مدضله العالی یک مکتب و راه هست که دشمنان از شهید سلیمانی بیشتر از خود سلیمانی هراس دارند.

 سرهنگ ملکی افزود: شهید سلیمانی به دعوت رسمی کشور عراق و به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در آن کشور حضور یافت ترور وی نقض حاکمیت عراق و توافقات دوجانبه عراق و آمریکاست.

ملکی گفت:  شهید سلیمانی به عنوان مدافع جهانی حقوق بشر ، پرچمدار مبارزه با تروریسم و نابود کننده داعش است که براساس اقرار مقامات آمریکایی ،ترامپ ومعاونین وی دستور ترور این مقام ارشد نظامی و نماینده جمهوری اسلامی ایران را صادر کرده اند.

وی در ادامه عنوان کرپ:  ترور ایشان نقض حقوق بشر و حقوق بین الملل است وی اذعان داشت شهادت سردار سلیمانی خسارت های روحی و روانی بر ملت ایران ،خانواده معزز این شهید والامقام و خانواده های مدافعین حرم وارد نمود پس در جهت تسلای آلام ملت ایران سران این جنایت ودر راس آنها ترامپ باید قصاص شوند تا دل ملت ایران خنک گردد.

سرهنگ پاسدار کرمرضا نصرالهی معاون هماهنگ کننده سپاه استان ایلام دراین نشست اظهار داشت: عاملین این جنایت باید هرچه سریعتر به دستگاه عدالت سپرده شوند و مورد مجازات قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه حضور سردار سلیمانی در خاک عراق با دعوت رسمی مقامات عراقی صورت گرفته بود گفت: مطابق کنوانسیون 1973 مجازات جرایم ارتکابی علیه اشخاص حمایت شده بین المللی ،دستگیری و رسیدگی قضایی به تخلفات و جرایم اشخاص درگیر در این جنایت رابر دوش دولت های ایالات متحده و عراق قرارداده که باید هرچه سریعتر عاملین این ترور محاکمه و مجازات شوند در غیر اینصورت امکان استرداد اشخاص ذیربط به ایران وجود دارد.

در پایان این نشست حقوقی اعضای جلسه ضمن محکومیت این جنایت وحشیانه توسط مقامات آمریکایی بر تداوم پیگیری‌ها به صورت جدی و قاطع تاو صول نتیجه یعنی مجازات ترامپ و معاونین و شرکا وی در این ترور تاکید کردند.

حجت اسلام و المسلمین علی اشرف علیمحمدی نماینده ولی فقیه در سپاه استان ایلام ضمن تاکید بر مجازات عاملین ترور شهید سلیمانی با اشاره به وظایف خطیر قوه قضاییه بر احقاق حق و حقوق عامه مردم تاکید کرد: وی تروریست ها را به عنوان افرادی آدم کش ،بی دین و منطق خواند و گفت آمریکا و اسرائیل تروریست وغیره قابل مذاکره هستند انها کسانی هستند که سردار عزیز مارا شهید کردند و اکنون هم با قتل عام مردم غزه زنان و کودکان بی دفاع را به شهادت می رساند.

وی در پایان با اشاره به نقش شهید سلیمانی در مبارزه با داعش گفت: سردار عزیز در هرجایی از مظلوم دفاع می کردند و قطعا شهادت ایشان خسارت های روحی و معنوی فراوانی به ملت ایران وارد ساخت. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار